hemma igen.

hejhej, nu är jag hemma i lilla tråkiga alingsås igen. Har haft en jättehärlig vecka i sthlm. Hela veckan har jag praoat med lovisa, en söt & lång skåning (a' tihii, men vi hade kul och det vi fick göra var typ hjälpa till och plocka fram saker, gå på rundvisning >< för det var liksom aaasstort (såg ut som en flygplats), stå i graderoben m.m.  Det pågick tre olika mässor från tisdag till torsdag så vi sprang runt och tog massa godis varje dag (6) men sista dagen kände dom igen oss så dom stog typ och vaktade så vi inte skulle få tag på ngt ;( På transportmässan fick man provsitta bilar, jag råkade sätta igång blinkersen på en bil och göra så att en annan började tjuta. haha, typiskt mig (a'

Vi ville ha en påse att lägga allt godis i så vi gick fram till en gubbe som hade en kasse och han stog och kollade på ngt samtidigt som vi gick fram till han.

lovisa; exuse me, where did you get the bag?
gubbe; hello
lovisa; ehm, hello..where did you get the bag?
gubbe; this is very intresting (pekar mot det han läste eller kollade på)
lovisa; WHERE DID YOU GET THE BAG?

sen berättade han det och jag stog brevid och skratta massa ><

efter praodagarna har jag varit på stan och shiet, det har varit nice. Jag har haft massa mysiga kvällar med kusinen och fått många pussar och kramar av han *: hehhu, igår var jag på 40årsfest med roligt folk ;d haha, lovisa och hennes skånekompis var också där så vi kolade film och snackka (y'

Resan hem idag var lång och tråkig och jag satt och lyssnade på musik och smsade hela tiden. Jag kan säga att det är skönt att vara hemma men jag har inte saknat alingsås utan jag har saknat alla som bor här..:( menmen, får se när jag träffar allt saknat folk. har fullt upp nästan hela veckan som kommer :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har fler än en mässa i Stockholm. Utöver dom kyrkliga varje söndag, åtminstone Kista och Älvsjö (Älvsjömässan ligger 8 Km mindre än 2 mil ifrån där jag bor).

Många Skåningar, smålänningar och dalslänningar i Sth, men du kan ha slagit lite av “Huvudet på spiken” med “....jag har inte saknat alingsås utan jag har saknat alla som bor här....“ eftersom jag inte tror det är lika många Göteborgare här (känner nog ingen som bor här). När man pratat med bekanta om Gbg så är det just folket som kommit till tals (Ett mer vänligt och känslosammare folk).

2011-03-30 @ 01:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0