packar för fullt!

springer runt och letar efter saker, tvättar, fixar och donar. Nuu är det inte alls lång tid kvar, imorgon vid tio åker bussen till frankrike. Kommer bli grymt kul! För de som inte visste, jag ska åka till Taizé, ett kloster som ligger i Frankrike. Det låter ju inte alls kul men det är det, det är över 8000 ungdomar från hela världen där och man umgås med dem och bara har allmänt roligt! 

Det är ju ett kristet läger men det betyder inte att man behöver vara kristen för att få komma dit, jag tror inte på gud men tycker bara att det är sp otroligt skönt att komma till ex kyrkan och bara tänka och ta det lugnt. I Taizé är det gudtjänster tre gånger per dag, man sitter och sjunger med 8000 pers, det är lite kul hahah. Men som sagt är det bara asgött att tänka och när man kommer hem ifrån Taizé uppskattar man så sjukt mycket, eftersom det är sjukt vidrig mat osv där..

Ska iväg och sola lite senare idag + köpa godis (asbilligt på maxi, 40 kr/kg heheh) men nu måste jag fortsätta packaa, pöss!


bild från Taize 2009 

Kommentarer
Postat av: Ch

hej, undrar om du vill svara på en rolig och intressant fråga. Jag har en dagens fråga, och frågan lyder: är du facebookfreak? Det är en liten undersökning/dilemma , vill gärna veta folkets svar det finns olika alternativ

att välja på.. Det är OK att kopiera och ställa in på din blogg eller facebook om du svarar dvs :) kan vara kul att göra som tidsfördrivande eller se hur dina vänner tänker :) jag hoppas du kommer in och delar med dig:=)



ps: ha en supernice resa:)

2011-04-15 @ 16:01:54
URL: http://silverdam.blogg.se/
Postat av: Prettyj

Hej allt bra med dig? :)

<3 kram

2011-04-15 @ 19:00:53
URL: http://prettyjunkie.blogg.se/
Postat av: STH

Även om man säger att man inte tror på gud, så lever vi i ett samhälle (Lagar, kultur m.m.) som är byggt på de kristna värderingarna.

Vi lever med andra ord (Äter påskgodis, dricker julmust och hedrar far/mor på fars-/morsdag) i alla fall på många sätt kristet.



Jag tänkte precis som du. Men efter ett allt för stort upprepande bevis på att det engelska ordspråket “what goes around comes around” stämmer (sett allt för många bestraffas utan varken min eller så gott jag vet andras inblandning för felaktigheter/orättvisor) så kan inte JAG längre förneka att någon kraft verkställer detta.

Inge predikan, bara berättade!

2011-05-02 @ 02:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0