Jag vill inte bli vuxen

Åren går så fort och om mindre än två är räknas jag som vuxen. Jag är rädd för att bli vuxen, ta hand om sin ekonomi själv, ha jobb och alltid vara så seriös och tråkig. Känns verkligen inte som att jag kommer kunna va den oseriösa och flummiga person jag är när jag är vuxen, iaf inte på jobbet. Dock hade jag tänkt att jobba med barn vilket gör det lättare att var barnslig osv.

Samtidigt tänker jag på hur jävla grymt liv jag kommer ha, kommer aldrig släppa mina närmsta vänner, kommer leva med dom genom bröllop och hela köret. Bara ler när jag tänker på hur våra barn kommer leka med varandra och hur bra allting kommer vara. 

Jag har mina drömmar, om den perfekta mannen och det perfekta livet. Men det är en lång väg dit och jag tror också att den kommer bli svår. Jag är rädd för att hamna fel och bli besviken för att jag inte får det som jag förväntat mig. 

Usch, jag vill vara som jag är nu, leva livet jag lever nu för det är så jävla grymt.

Kommentarer
Postat av: CarroJohan

fin bogg :)

2011-06-15 @ 18:28:58
URL: http://carrojohan.webblogg.se/
Postat av: Soffie

Vettu va! jag är 27 år, och tro mig, de finns så mycket tid till att vara oseriös och flummig fast man har huslån, man, barn och tråkigt grått jobb! Allt de där blir så mycket roligare om man tar och flummar mellan allvarligheterna!

Keep it up tjejen!

2011-06-15 @ 21:32:27
URL: http://soffiesliv.blogg.se/
Postat av: Conny

Tilda, vi har för mycket germanskt blod i oss för att någonsin bli vuxna, dock ansvarsfulla. :)



Jobba med barn? Tinnitus, ryggskador och förstora barngrupper som begränsar möjligheterna till att göra vad man vill och behöver göra med barnen ?

2011-06-18 @ 16:55:43
Postat av: Conny

http://www.youtube.com/watch?v=WT1LXhgXPWs&feature=related



Pappan/mannen i videon har utan tvekan ett dåligt uppförande! :)

Men är han en dålig människa?

Förmodligen fostrad av sina föräldrar och med påtryck av samhället formad.

Att sluta sitt uppförande blir som att sluta röka.

I slutet av videon ser man att han finner situationen hopplös.....

2011-06-19 @ 16:30:25
Postat av: Conny

Har försökt säga det tidigare, men det är tydligt i bloggen att du är rädd för att bli vuxen. Kanske du till och med är mer mogen är dina kompisar (?), det skrämmer och du vill drar dig “ner” tillbaka. Det syns till och från. Men samtidigt ganska charmigt, så mogen men ändå så “ung”. Den mogna Tilda kan tänka sig att vara vän/bekant med mig, medans den "Unge" ville ge mig en högljud avhyvling (?) :)



Du vill inte ha en man som anser sig vara perfekt! :) Det finns ingen som är perfekt.....



Kommer du ihåg sist du spådde? :)

Ingen, inkluderar gubben Harold Camping :) , vet vad framtiden bär med sig.

2011-06-20 @ 17:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0