Dag 08 - Ett ögonblick

Det blir svårt att välja ett utav alla speciella ögonblick man varit med om, men jag väljer ett som jag nog aldrig kommer glömma.

Det var några år sen, kommer inte ihåg hur många men min morfar skulle operera sig, han fick skära upp magen och bröstet och sedan sy ihop den så nu har han ett stort ärr över överkroppen.

När vi var och hälsade på honom på sjukhuset kändes allting så konstigt och det var också då alla känslor kom. Jag fattade inte ens varföör han skulle operera och det vet jag inte nu heller men det var när jag var på besöket som jag insåg hur mycket han betydde för mig och hur lite jag ville förlora honom. 

Jag älskar mig morfart över allting annat, har så sjukt mycket fina minnen med honom och utan han i mitt liv skulle jag absolut inte ha klarat mig lika bra som jag gör nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att något ska hända de man älskar, är liksom ofta det som skrämmer mest. Men samtidigt är det ingen normal person som vill vara en så kallad bromskloss (Gör nu inte x, xx ,xxx osv). Det finaste man kan göra för de närmaste som älskar en, är med andra ord att visa (kanske även ha en sund diskussion) att man är rädd om sig själv.

2011-05-11 @ 03:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0